Cip s MAC adresou pro Arduino

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Listopad 4 16:46:06 CET 2014

Velmi nepravděpodobná kolize náhodné MAC může být zajímavá, řekl bych, že
část switchů se k tomu postaví tak, že budou příchozí data posílat jen tomu,
kdo poslední data odeslal. Tedy klasické naprosto záhadné problémy se sítí.
Možná by bylo zajímavé na tomto principu udělat nějaké škodítko: Bude chvíli
poslouchat a pak si záměrně zvolí kolizní MAC, např. s adresou DHCP serveru,
nebo brány:-)

Jinak mám dojem, že je i nějaký rozsah pro vlastní MAC a myslím, že začíná
bytem 2.

Nejvíc se mi líbí ten AT24MAC402? za 2.70,- na farnellu.

PH

Od: Petr Labaj <labaj na volny.cz>

"MAC má 6 byte. I když se nedá využít plný rozsah, tak myslím, že
v případě náhodného generátoru pravděpodobnost kolize se stejnou
MAC v rámci jedné L2 sítě bude o dost menší, než že do Vás uhodí
blesk a v téže chvíli Vás přejede tramvaj.
A pokud při generování ještě vynecháte oficiálně přidělené rozsahy,
tak kromě blesku a tramvaje by Vás v téže chvíli ještě dodatečně
musel přejet obrněný transportér.

A co se stane? Asi nic dramatického. Bude-li v sítí nějaký hloupý
switch, tak to pravděpodobně dokonce bude fungovat. Bude-li
tam nějaký přemoudřelý, tak bude hlásit alerty.

From: "Jaromir Sukuba" <jarin.hw na gmail.com>
Moze byt MAC adresa nahodne cislo?
Odpoved je zrejma, ale taka cvicna otazka: co sa stane, ak sa na
jednej LAN stretnu dve zariadenia s rovnakymi MAC?