Úsporné zářivky

Neděle Listopad 2 16:55:53 CET 2014

Mě světla do baráku přišly podstatně na víc - ledky Osram (jedno
svítidlo 7 ledek, 20W, cca 1400 lm), výroba Al tišťáků, jen kolik
hliníku jsem nakoupil na chladiče schované ve stropech nad
sádrokartonem. Ale dělal jsem to s tím, že to nainstaluju a pak už se
nebudu muset starat. Životnost ledek je závislá na chlazení a to je
potřeba vyřešit pořádně. Vlastní lustry si dělat nepotřebuju :-) na
svítící díru ve stropě dávám buď svítidlo (rámeček) na bodovku, do
kterého dávám matné sklo, nebo ten modul přes Al kostku dostanu až pod
strop a dávám tam přisazené stropní svítidlo. Je to sice určité omezení,
ale ve stejném stylu bych si dělal svítidla i bez ledek. Ledky s vysokým
CRI mají o něco menší účinnost (mám CRI 96), ale při dobře vyřešeném
chlazení to taky není problém. Zkoušel jsem to dělat i komerčně, ale
nikdo mimo pár lidí, kteří vědí co dělají, to nikdo nechce. Čínské LED
žárovky jsou levné a to rozhoduje :-)

Anděl