em::blocks - zkuste

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Sobota Listopad 1 14:23:07 CET 2014

To jsme na tom dost podobně. Tyhle klikátka a kouzelníci jsou snad dobré
pro první seznámení s danou architekturou, ale na práci se to moc
nehodí. Ručně napsaný makefile dokáže postihnout daleko víc eventualit
co se v projektu mohou vyskytnout. Hlavně když nám to postupně bobtná.
Docela mě vadí, že dneska už se tím makefile ani nikdo nezabývá -
podívejte se na příklady z webu - skoro všude je projekt pro nějaké
šílené javovské IDE, ale makefile nikde. A když  už je, tak jsou v něm
absolutní cesty někam, kde měl soubory autor, ale už nikdo jiný. Ještě
ke všemu zpravidla v několika include, umístěných porůznu na místech,
kde by je normální člověk nečekal.
S přibývajícím věkem začínám oceňovat u editoru nápovědu. Je samosebou z
velké části i z lenosti ale když editor sám doplnit funkci umí, tím
lépe. Ale tohle umí snad každé IDE hodné tohoto názvu.
Co se týká integrace GDB do IDE není to podle mě dobrý nápad. Jednak GDB
na to není stavěno (nemá dobré API, dál bych to nerozváděl), a pak pokud
musím debugger použít, mám nějaký problém a tedy potřebuji aby vše nad
tímto problémem fungovalo pokud možno spolehlivě a transparentně.
Řetězec Target - STLink - OpenOCD - GDB - IDE je poměrně dlouhý a do
spolehlivosti má dost daleko. Asi to lze vylepšit nahrazením OpenOCD
pomocí STLinkGDB (komunikace by měla fungovat lépe), lze jej zkrátit
tím, že na místo STLink - OpenOCD použijeme třeba Blackmagic, ale co je
hlavní, vždy se z toho snažím vyloučit to IDE. Naučit se těch pár
příkazů gdb zase není taková práce a věřte, že se vyplatí.
Osobně jako IDE používám KDevelop (zvyk je železná košile), nastavit v
něm debug umím, ale nikdy jsem to nepoužil. Více si cením např. podpory
Doxygen (i v nápovědě) než bídné integrace gdb.

Mrazík