nabijeci dok pro mobil

Ales Filip nostromo na khnet.info
Středa Květen 28 11:07:23 CEST 2014

Dobrý den,

Mám mobil Sony XPERIA Z. Ten je možný nabíjet buď přímo, zapojením
nabíječky do USB kononektoru telefonu. Nebo se dá nabíjet z doku, do
kterého se zapojí stejná nabíječka, a mobil se dobíjí přes boční
kontakty z doku. Bylo mi divné, že v doku se dobíjí menším proudem, než
když je nabíječka zapojená přímo do USB. Rozebral jsem tedy dok, a
zjistil, že je v něm tišťák s pár součástkama (viz obrázek). V
konferenci se teď dohadujeme, jestli je možné ten tišťák vyhodit, a
propojit to napřímo, aby se mobil dobíjel stejným proudem jako přes USB.
Někdo to už vyzkoušel, a potvrdil, že proud vzroste. Je to přepěťová
ochrana? K čemu to tam může být, když se používá stejná nabíječka jako
pro nabíjení přes USB?

S pozdravem,

--
  Aleš Filip