OT - Proc se neozyvam

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Květen 25 16:45:26 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 25.5.2014 od Jaroslav Buchta:

> Je to divne, ale je to tak, jeste proverim teplotu extruderu ale zas
> kdyz to tavi ABS pri stejne nastavene teplote... Sel jsem postupne z
> 215, zkousel jsem i 245 a nepozoroval jsem nejake negativni efekty
> (jen to trosku vic cinta behem prejezdu). Je mozne, ze je to trosku
> zkreslene, protoze pri PLA je vrsek extruderu lehce ofukovan
> ventilatorem, ale za vic nez par stupnu to asi nebude.

To je fakt divné. Já jsem tisk tak vysokou teplotou s PLA nezkoušel,
ale když měním ABS na PLA, tak samozřejmě tavím PLA asi 240°C, než
vytlačím všechno ABS. A potom, když přecházím na nižší teplotu, tlačím
extruderem také, protože jinak mi z trysky lezou černé cucky :-)

> Kazdopadne nevim proc, pri vyssi rychlosti to nestiha PLA tavit ani
> tak a pohon extruderu vynecha obcas krok pri delsich usecich obrysu
> nebo vyplne(je to bez prevodu), kdyz snizim rychlost, je to skvele.
> Pri ABS nejsou vubec zadne problemy, to tavi jakoukoli rychlosti co
> stihaji motory...

Já nedělám nějaké závody, ale mám takový pocit, že PLA tisknu také
pomaleji než ABS. Spíš ale proto, že se nějak nehoním a spíš mi jde o
kvalitu povrchu. Ale když jsem tiskl tím méně kvalitním ABS, tak jsem
musel tisknout o 50% pomaleji než více kvalitním ABS.

Jestli někdo chcete, tak vám dodám materiály, které dodávám já, které
mám ověřené a které jsou kvalitní. Ještě je nemám na webu k prodeji a
také nemám vše skladem, protože sám mám velkou spotřebu a skladové
prostory nevelké. Co koupím, to přeměním z drátu na výrobek :-)
Naskladnit ale umím velmi rychle. Cena běžných barev materiálů PLA a
ABS v 3mm a 1,75mm průměrech na cívce 1kg je 600 Kč včetně DPH (22,22
EUR) plus dopravné. Takové ty svítivé nebo barvu měnící materiály jsou
dražší. Umím i na Slovensko.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem