OT - Proc se neozyvam

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Neděle Květen 25 14:33:13 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 25.5.2014 od Jaromir Sukuba:

> Ale da sa tlacit aj na uplne studenu podlozku tak, ze ju pred tlacou
> prebehnem stetcom namocenym v roztoku lepidla na drevo, pouzivam
> toto
> http://www.denbraven.sk/lepidla-a-tmely-pre-podlaharov/0605-lepidlo-na-drevo-woodfix-d2-59-sk137.html?lang=sk
> ale asi akekolvek PVA lepidlo bude OK. Mam to zriedene v pomere asi
> 1:3. Podlozka je sklo, s nalepenou jednou vrstvou kaptonovej pasky.
> S touto upravou drzi aj PLA na studenej podlozke tak dobre, ako na
> vyhrievanej.

Když na podložku cokoliv napatlám, tak nikdy nedosáhnu tak pěkného
povrchu jako bez napatlání. PLA tisku na teplou podložku a to ve dvou
variantách. Když chci lesklý povrch, pak přímo na kapton nalepený na
skle. Když chci matný povrch, tak na bílou samolepu do laserovky
přilepenou na sklo. U té samolepy je jen jeden problém - když se první
vrstva moc přimáčkne, tak se bílá samolepa zažere do plastu a jde to
špatně sundat. Ale jinak s tou samolepou mám vynikající výsledky co do
kvality povrchu.

> Bez ventilatora sa mi nikdy nedarilo mat uspokojivu tlac, teda nie s
> PLA-ckom. Dat viac casu na ochladnutie pomoze, ale ked clovek tlaci
> nejaky komin tak to vacsinou pomoze len mierne, ani zdaleka nie tak
> velmi ako ventilator.

No u komínu většinou nepomůže ani ten ventilátor, záleží hodně na
tloušťce vrstvy. Když například jedu 0,25 mm, je to problém, z toho
vyleze takový bachratý pinďour :-)

> Inak ABS som tlacil na 210 stupnov a PLA na 176. Prva vrstva u ABS
> ma ale nejakych 220 a u PLA 190 stupnov. Kontroloval som si teplotu
> extrudera presnym teplomerom a cisla ozaj sedia, aj ked su to nizsie
> teploty ako byvaju zvycajne.

Já tu mám jeden materiál, kde musím nastavit dokonce 240-245°C, aby to
vůbec proteklo. To je ten, co nesmrdí. Jinak těch 225°C v pohodě. Tak
já schválně příště zkusím i méně, co to udělá. Já teplotu měřil jen
tak od oka a vypadalo to, že sedí. Ale také kdo ví, kolik je uvnitř.

Jaký máš hot-end a jakou trysku? Já ten originál od Vellemana 0,5 mm,
ale už tu mám 14 dní připravenou druhou tiskárnu (vytiskl jsem dalších
několik tiskáren) s jiným extruderem a tryskou 0,35 mm, jen jsem to
ještě nespustil, přitom mám všechno hotové.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem