DVB-T antena "hranata osmicka" - domaci vyroba

Jan Hovorka OK1CJH na seznam.cz
Pátek Květen 23 20:28:01 CEST 2014

Zdravím,

myslím, že s reflektorem to má 50 ohm impedanci a na TV bez reflektoru 300
ohm, která se pomocí 1/4 lambda koaxu transformuje na 75 ohm.
Ale nemůžu to nikde najít. Autor ANT je DL7KM.

Osobně bych to v bytě vůbec neřešil, pokud to funguje. Skutečné zlepšení by
se dalo udělat strčením za okno.
Pokud nelze vrtat, tak existují krátké placaté koaxiální kabely s F
konektory, které lze zavřít do okna.

Honza

---------- Původní zpráva ----------
Od: Jan Matuška <hw na starhill.org>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 23. 5. 2014 20:15:27
Předmět: Re: DVB-T antena "hranata osmicka" - domaci vyroba

"
WiFi, 11 let zpátky, kdy byly ještě profi antény dost drahé.

http://www.starhill.org/index.php?pg=101&id_gal=40
(http://www.starhill.org/index.php?pg=101&id_gal=40)

Dne 22.5.2014 21:00, Vláďa Anděl napsal(a):

"
Ta anténa by měla mít ještě reflektor - plech, kus králíkářského pletiva,
několik vodorovných drátů nad sebou. Anténa pak přijímá opravdu jen zepředu
a líp :-) Mám dojem, že reflektor taky mění impedanci. Tyhle antény se
používaly taky u vojenských stanic DRM12.  Popis antény bude v některém
starém AR.
Anděl