Re: Bezdrátové teploměry

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Květen 23 14:36:50 CEST 2014

Tohle mi připadá jako velmi vhodné pro nejjednodušší a nejlevnejší moduly 433/866 MHz.
Jsou jich mraky za par karun, dělají se AM i FM, případně i s nějakou inteligencí (ale to
by tady bylo asi zbytečně). V případě požadavky na 100% spolehlivost, kterou by ani
opakované vyslání hodnoty nemuselo zajistit, lze snadno zapojit i zpětný kanál a zavést
potvrzování.

PL

************************************

From: "Michal Grunt" <michal.grunt na vynet.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, May 23, 2014 2:22 PM
Subject: Bezdrátové teploměry

Potřeboval bych dát na zahradu dva nebo tři bezdrátové teploměry. Původně jsem to zamýšlel jako takový samostatný dataloger na SD kartu a kartu jednou za čas vyndat a přečíst v PC. To mám na stole rozložené a funguje to (STM32F0, čidlo, SD karta). Ale ideální by bylo hodnoty rovnou přenášet bezdrátově. Už je skoro jedno jestli na Internet nebo na domácí server. Napadá mě několik možností:
- z baráku na zahradu namířit wifi (barák je skoro uprostřed zahrady, max vzdálenost cca 50m) a k teploměru přidat nějaký wifi modul, ale vyžaduje to asi více programování kolem TCP/IP, inicializace wifi modulu atd.
- do teploměru na seriový výstup STM připojit nějaký 2.4Ghz modul (seriál - bezdrát) - je podstatně levnější než wifi a pak nevím jak dlouho se wifi po zapnutí inicializuje aby to zbytečně nežralo baterii), ale co na druhém konci (v baráku)? Např. Rapsberry + seriál - bezdrát modul či např. STM + seriál modul + wifi modul (připojit to na wifi v baráku)? Ale zase se nevyhnu programováním TCP/IP v MCU...

Jeden čas jsem si hrál s ATmegou a ethernet modulem a nebylo to zrovna jednoduchý. Třeba za tu dobu někdo napsal nějaký jednodušší TCP/IP stack...

MG