Rizeni rychlosti DC motoru tyristorem
Petr Zapadlo
zapik na email.cz
Středa Květen 21 17:31:17 CEST 2014
kdysi jsem takto zkoušel postavit střídač na 220,
trafo 220/2x 12, na každý konec vinutí jeden tyristor, mezi ně kapacitu,
katody na zem a střed vinutí na +.
Kolem ochranné obvody, které jsem kopíroval ze schematu lokomotiv řady
162(362/163/363). Už si to přesně nepamatuju.
Když to naskočilo, tak to fungovalo celkem dobře, ale často to
nenaskočilo pak se brzo začalo kouřit z trafa :-) (otevřeli se oba Ty a
už je nebylo jak zavřít)
Jinak ty mašiny jsou důkazem, že to nějak funguje, ale dnes už by to asi
udělali úplně jinak (i včetně jiných motorů - nikoliv cize buzených DC
motorů)
Zapik
Dne 21.5.2014 16:27, Miroslav Mraz napsal(a):
> To se tak opravdu v zásadě dělalo. Ale při velkých proudech je to o
> něco složitější.
> Viz např. Kubát: Výkonová polovodičová technika.
>
> Mrazík
>
> On 05/21/2014 03:50 PM, Kosta wrote:
>> Dne 21.5.2014 15:44, Jan Hovorka napsal(a):
>>> Zdravím,
>>>
>>> pomocí dalšího tyristoru se zkratuje přes kondenzátor.
>>>
>> Nevím proč, ale dnes mi to příjde jako rovnák na vohejbák
>>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list