Rizeni rychlosti DC motoru tyristorem

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Květen 21 17:31:17 CEST 2014

kdysi jsem takto zkoušel postavit střídač na 220,
trafo 220/2x 12, na každý konec vinutí jeden tyristor, mezi ně kapacitu,
katody na zem a střed vinutí na +.
Kolem ochranné obvody, které jsem kopíroval ze schematu lokomotiv řady
162(362/163/363). Už si to přesně nepamatuju.
Když to naskočilo, tak to fungovalo celkem dobře, ale často to
nenaskočilo pak se brzo začalo kouřit z trafa :-) (otevřeli se oba Ty a
už je nebylo jak zavřít)

Jinak ty mašiny jsou důkazem, že to nějak funguje, ale dnes už by to asi
udělali úplně jinak (i včetně jiných motorů - nikoliv cize buzených DC
motorů)

Zapik