OT: najdenie miesta poskodenej rurky

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Středa Květen 21 11:52:54 CEST 2014

Tohle vlákno sleduji už od začátku, a dost dobře si neumím představit, jak by se ta hadice o  průměru 16 mm zmáčkla. Zlomit to ano, ale to by bylo vidět už před zalíváním. Předpokládám, že to máte na polystyrenu. Tam už z principu jakékoli zmáčknutí čí ušlápnutí nehrozí. Prostě uhne polystyren. 80m to je už značná délka a při průměru 16 mm to dá docela slušný odpor proti průtoku. Jeden postřeh odemne. Mám barák větších rozměrů a podlahovku všude. Jakmile jsem vše zprovoznil, tak jsem si řekl, no to jsem tomu dal na prdel. Průtoky 000prd. PO pár dnech se to začalo vylepšovat a dneska v pohodě. Vysvětluji si to tak, že na ty délky a malé průměry hadic prostě stačí, aby se udělaly malé vzduchové kapsy a nebo i bublinky, které drží na stěnách hadice. Ten odpor pak bude skutečně veliký. Postupem času (řádově týdny) se ty bublinky postupně utrhají a nashromáždí se v nejvyšším bodě (tam by měl být odvzdušňovák).

Jedna perlička. Mám místnost, kde je takový jakoby stupínek a také tam je podlahovka. Je tam nejvyšší místo a samozřejmě se tam shromažďoval vzduch. Průtok skoro žádný. Vykašlal jsem se na to, a celý systém nechal pořádně odvzdušnit. Aby i voda „pustila vzduch“. Po cca 3 měsících jsem tuhle větev vyfoukal kompresorem, napojil vývěvu, odsál vzduch a následně do ní pustil už „odstátou vodu“ z topení a je vše v pohodě.

Myslím si, že to chce čas a průtok se sám zvětší.

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of René Damek
Sent: Wednesday, May 21, 2014 11:38 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: najdenie miesta poskodenej rurky

Ted jeste aby to mel vyfocene pred zalitim podlahy.

RD

Vysát všechnu vodu (vyfoukat vzduchem) a rychle napustit vodou přes
průtokoměr (vodoměr). Až vodní sloupec narazí na zúžení, vzroste
rázově tlak, což bude slyšet nebo vidět na připojeném manometru. Pak
už je to jen prostý objem vody dělený průřezem.

Aleš Procháska