Úroveň maturantů

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Květen 20 21:11:37 CEST 2014

To byla bitva u Thermopyl, kde Sparťané (nikoli ti z Letné) vzdorovali
perské přesile. Dodnes si z dějepisu pamatuju, že na tom místě je
náhrobek na kterém stojí psáno:

"Poutníče, zvěstuj Lakedaimondským, že my tuhle mrtvi ležíme, jak zákony
kázaly nám."

Hezky to zní, dá se nad tím přemýšlet a lze přemýšlet i nad osudem těch
300 bojovníků, kteří tam do jednoho padli, leč nevzdali se a značně
ovlivnili další osud Řecka.

Zdraví PavelK