OT: najdenie miesta poskodenej rurky

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Květen 20 09:59:46 CEST 2014

to uz radsej ultrazvukovy lidlmeter
ale ci to nieco zmysluplne odmeria to neviem
Este by som si vedel predstavit gulicku vhodneho priemeru
s priviazanym silonom. Takouto gulickou (bez silonu)
sa prefukuju trubky pre opticke kable. Viem o trubke dlhej 15km
na jednej strane sa vzduch tlaci, na druhej saje

podla toho kde gulicka zastane by mohlo byt miesto zuzenia.
ak sa zasekne, dostanete ju von tlakom z druhej strany

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Vláďa Anděl
Sent: Tuesday, May 20, 2014 12:05 AM
To: HW-news
Subject: Re: OT: najdenie miesta poskodenej rurky

Možná blbý nápad, ta trubka by se měla chovat jako zvukovod, tedy nemělo by až tak vadit, že je zatočená. Nedal by se tam repráčkem vyslat impulz a zkusit odchytit ozvěnu od konce a od místa poškození? Ideálně sehnat tlakový reprák (střeďák) a trubku napasovat na jeho zvukovod. Nebo do jednoho konce dát mikrofon a budit to z druhé strany, sledovat přímý signál a za ním zase nějaký odraz od místa poškození - začátku? Nevím jestli by to bylo lepší s vodou, nebo se vzduchem. Vzhledem ke ztrátám bych asi ve vzduchu volil rozsah nižších kmitočtů cca do 1 KHz.

Stejně se mi nezdá, že by se trubka mohla takhle zmáčknout. Tu snad neprošlápnete, ani když se na ní postavíte a při betonování tam snad takové síly nejsou ... a když jo, pak bych se bál, že po jakékoliv opravě začne téct. Nastavovat jí v podlaze bude problém. Nebude v ní jen něco zapadlého? Nechtělo by to profouknout velkým tlakem?
Anděl