Úroveň maturantů

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Úterý Květen 20 00:39:20 CEST 2014

To je dost filosofická otázka, ale rozhodně nemám pocit, že bychom
(myšleno ČR a EU) byli tak nějak na špici vývoje a výroby ve srovnání
třeba s Asií.
V USA je to také poněkud sporné, když si třeba uvědomíme neschopnost
NASA vyvinout nosič schopný elementární dopravy lidí na ISS a zpět.
Přizpůsobení je fajn, ale tak nějak si kladu poměrně nemístnou otázku v
tom smyslu, z čeho budeme vlastně žít, pokud se víceméně všichni
přizpůsobí tomu, že umí jen žvanit a kreslit barevné presentace v
PowerPointu. Ono se jaksi "samo nenakope" a když nebudeme umět vymýšlet,
vyvíjet a vyrábět, tak se patrně neuživíme tím, že si budeme vzájemně
prát spodky a drbat záda či v lepším případě vzájemně komunikovat lepší
marketingové strategie kolektivního praní spodků a drbání zad. :)

Objektivní kriterium životaschopnosti pochopitelně existuje, je jím
prostá ekonomika. A v té jaksi za posledních 20 let ztrácíme nejen dech,
ale dokonce i stopu. Nemyslím tedy jen ČR, ale celou Evropu.
A úpadek školství (zejména technického směru) s tím IMHO velmi úzce
souvisí. Pochopitelně, v globálním měřítku se pokrok nezastaví ani když
budou pro změnu v Číně a Koreji vymýšlet nové věci a my je tady v Evropě
budeme za misku rýže montovat. Ale nejsem si jistý, jestli je to přesně
to, co chceme....

Zdraví PavelK