Úroveň maturantů

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pondělí Květen 19 23:48:42 CEST 2014

Tak to já měl štěstí na to, že naše matikářka byla velmi "osvícená"
osoba. Když zjistila, že moje promakané programy zpracované na TI-58C
(zakoupené v Tuzexu za bony od veksláka, na které jsem si vydělal na
brigádě) fungují bez chyby nejen na kvadratické rovnice, ale i na ty
podivné úlohy hyperbolických rovnic, průsečíků křivek, maxim a minim
funkcí, soustavy lineárních rovnic apod., pravila celkem rozumně něco ve
smyslu "Když to umíte naprogramovat, tak nejspíš chápete o co běží" a
nechala mně na pokoji. To, že jsem měl písemku spočítanou za pět minut
řešila s klidem tím, že mně dala další papír se slovy "Ať nevyrušujete.
Tohle není na známky, ale pro radost.". No a tam byly většinou věci,
které jsem naprogramované v kalkulačce ještě neměl, takže jsem se bavil
tím, jak úlohu namáčknout do těch cca. 80 programových kroků, které
ještě zbývaly v paměti. Ale to je opravdu středověk, tohle se dneska asi
nedělá. Cca. před dvěma lety jsem sobě zakoupil nejmodernější kalkulátor
HP-50g a ten umí tak nějak úplně všechno sám od sebe, včetně
symbolického derivování či dělení polynomu polynomem se zbytkem
(oblíbená to kratochvíle někdy koncem základky) na tři malé AAA baterky
a ještě bych si do toho mohl napsat taháky na dějepis a zeměpis :)

Zdraví PavelK