Úroveň maturantů

Pavel Kořenský pavel.korensky na dator3.cz
Pondělí Květen 19 22:57:57 CEST 2014

Pravda, to jsem formuloval poněkud nešťastně. Tak lépe - co když nepůjde
Internet ?

Možná jsem příliš velký staromilec, ale opravdu si nemyslím, že inženýr
či obecně technik v oborech typu elektro, strojařina, fysika, chemie
apod. by se mohl a měl obejít bez základních znalostí v oblasti počtů či
jednoduché matematiky. Ono i třeba v oblasti IT se hodí, když na otázku
"A jak velký záložní zdroj budeme potřebovat ?" umí člověk zhruba
odpovědět hned (když zná nutný příkon a nutnou dobu zálohy) než když
odpoví "Jé, to se musím jít poradit s Googlem, jak se to počítá".
Nehledě k tomu, že elementární znalost věcí jako je Ohmův zákon či
kvadratická rovnice šetří čas. Pokud si budu kupříkladu potřebovat
spočítat napěťový dělič, je fajn znát z hlavy princip a vzorec, protože
je to rychlejší než začít Googlit hesla "napětí odpor" a následně dumat,
co ty zlomky vlastně znamenají.

Zdraví PavelK