OT: Úroveň maturantů

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Pondělí Květen 19 11:32:23 CEST 2014

Jak tak různě čtu a sleduju mládež a úroveň škol, tak si říkám, kam to
ještě půjde. Kdekdo má dnes tituly, absolvované školy, ale skutek utek.
Matematika není ani povinný maturitní předmět (možná zase bude) a stejně
1/4 maturantů letos neprolezla. Přitom si nedělám iluze nad těžkostí testů.
Nás brali na elektro střední školu asi 1/3 uchazečů, dělali jsme
přijímačky. Na základce mi tenkrát říkali, ať si tam ani nedávám
přihlášku, že nemám šanci. Dnes vezmou kdekoho, na prospěchu nezáleží a
podle toho to vypadá. Nakonec tu moji školu už zrušili, pardon sloučili
s jinou.
Přemýšlím nad tím, jestli mám dcery (které půjdou za chvíli do školy)
nutit, aby se něco naučily a něco uměly, nebi jim budou stačit jazyky a
"soft sklills". Zatím jsem čím dál více přesvědčen, že je budu nutit se
něco naučit.

Martin Hanek