STM32F1xx vlastn bootloader

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Neděle Květen 18 10:40:02 CEST 2014

NXP má některé periferie udělané podle mého názoru logičtěji než STM.
Ten jejich moloch LPCXpresso není nutné používat. Používal jsem OpenOCD
spolu s STLink, nic moc, pak tu někdo doporučil Blackmagic probe, tak
jsem jeden STLink předělal na tohle a opravdu mám pokoj. Rozumí si to s
různými procesory a není problém přidat další, zdrojáky jsou docela
přehledné.
Co se týče těch periferních knihoven ST, nakonec jsem se na ně vykašlal.
Táhnou s sebou moc balastu. Když chci od periférie jednoduchou funkci,
tak jde o to zapsat jeden dva bity do příslušných registrů. A když chci
nějaké složitější chování, tak než zjistím jak to udělat pomocí
knihovny, je snadnější podívat se do referenčního manuálu a udělat si to
po svém. A zjistil jsem, že chování periférií, alespoň v těch základních
funkcích, se v jednotlivých rodinách ST zase tak moc neliší.
Co se dá dělat, ty Cortexové procesory se asi chytnou a chvíli udrží,
tak se s tím musíme nějak poprat. Zatím to vidím tak, že bude přechod z
C na C++. Třeba i ty periferní knihovny tak jdou udělat efektivněji a
hlavně přehledněji.

Mrazík