vikend - elektronky, explozie kondenzatorov a zhorete koaxialne vedenia

Neděle Květen 18 00:01:50 CEST 2014

I u podstatně jednoduššího zařízení se někdy dějí věci... když jsme
ještě pro nabíjení/vybíjení baterek používali rotační soustrojí 200V
100A, stalo se že v rozvaděči byl asi špatně utažený přívod k pojistce.
Chytil tam oblouk a asi při tomto napětí hořel dlouho :-) roztavená
keramika z pojistkového spodku kapala na dno rozvaděče.
Bál jsem se že takhle mohou vyhořet kontakty stykačů (pro každý měřený
článek je jeden stykač), kupodivu nikdy k podobnému efektu nedošlo.
Pokud provozovatel nekontroluje, v jakém stavu jsou stykače, dochází k
zvětšení úbytku na vyhřátých kontaktech a někdy to opálí izolaci na
přívodech. Aby tam chyt oblouk a místo stykače zbyl škvarek, se zatím
ještě nestalo. Ty baterkárny děláme od roku 1988 a první zařízení se
soustrojím (20 KW asynchronní motor a nabíjecí dynamo z lokomotivy)
řídil 8-bitový SAPI1 :-)
Anděl