Kviz na vikend - svetlo na vvn vedeniach

balu@home balu na k-net.fr
Sobota Květen 17 16:42:47 CEST 2014

to sa da pomerne jednoducho vypocitat. Hlbka vniku je pri 50Hz u hliniku
ca. 11mm (ak webovy kalkulator nekeca). Lana u VVN vedeni maju priemer
radovo 30-40mm. Takze ak by tam bol len jeden drat v jadre tohoto dratu,
11mm pod povrchom, tecie uz 1/e prudu.
Pritomnost oceloveho jadra to zmeni, pac zelezom netece skoro ziaden
striedavy prud.

Myslim ze tip na kapacitny delic je asi najblizsie realite. Vybojka
potrebuje stale rovnake napatie. Vybojka je na jednom konci pripojena k
vedeniu, na druhom konci ma niekolko metrov dlhy vodic, paralelny s
hlavnym vedenim. Cim je nizsie napatie siete, tym je ten vodic dlhsi
(treba viac kapacity pre rovnake napatie).

Zaujimava vec :-)

b.