Par dotazu k PoE, resp. PoE+

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Květen 15 20:45:28 CEST 2014

Dobrý den všem,

1. Výrobci konektorů s integrovanými gigabitovými trafy, u kterých je psáno
PoE+ se poněkud liší. Někteří pro PoE využívají středy všech vinutí, jiní
středy jen těch dvou, co se používají na 10/100 Mbit. Obvykle neuvádějí
žádné další údaje, krom samotného konstatování, že je to kompatibilní s PoE+
. DS bývají zároveň lehce zmatené, takže nelze vyloučit nezdařené copy/paste
ze starší verze. Věděl by někdo, jak je to správně?

2. Některé integráče s fyzickým rozhraním, mají v DS zmínky o PoE support.
Zde mi ovšem naprosto není jasné, jak to má fungovat, když ten obvod je od
PoE galvanicky oddělen a zatím ještě nenapájené zařízení na druhé straně mu
nemá jak odpovědět na jakoukoli síťovou aktivitu. Cokoli jsem dříve dělal s
PoE, tak začátek procesu vypadal tak, že se tam pustí nějaké malé DC napětí,
změří se proud, když je správný, napětí se zvýší, zas se měří, ... nakonec
se zapne plný výkon. Jenže tohle celé se odehrává z pohledu Eth PHY za
trafem. Jak má fungovat PoE support v PHY?

Děkuji,
PH