OT: Ještě ke problémům s ADSL O2

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Květen 14 21:08:59 CEST 2014

Zdravím,

> Proc to je, netusim, ale nepomohlo by, kdyby SIP jelo pres TCP?

Mozna ano, ale:
- Nejde jen o SIP. IAX2 jde taky pres UDP, TCP neumi a trpi tymiz problemy.
- Zdaleka ne kazdy SIP operator podporuje SIP/TCP nebo SIP/TLS. Takto lze resit
  treba klienty, ale ne SIP trunky ven.
- Jsou tam jeste ty dalsi ne-VoIP sluzby.

> (Obvykle SIP pres TCP, nebo jeste lepe SIP pres TLS resi spoustu
> "problemu", ktere operatori kreativne lidem hazi pod nohy...)

No, v signalizacni rovine mozna, ale hlavni problemy kreativne hazene pod nohy
vidim spise v sabotazi RTP a ten to, zda SIP jede pres TCP nebo UDP, neovlivni.

Zdravi Pavel