OT Modem ADSL

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Květen 13 16:12:08 CEST 2014

Ten Comtrend ( verze2 ) s anténama je "horší" než první verze bez antén,
která měla sice malý dosah WIFI, ale jako modem OK.

Ve vašem případě bych se zkusil sám podívat, co se děje. Dagnostika
"máme výpadky" je poměrně široká. Modemy mají poměrně obsáhlé webové
rozhraní, kde se dají zjistit parametry linky
( WAN) , včetně odstupů  s/š , vytížení procesoru modemu atd... Neboli v
dobu, kdy to má "výpadky" koukat na parametry linky, sledovat ping na
nix a na vlastní modem ( bývá 10.0.0.138)
Z toho se dá usoudit, kde je problém. Může se jednat o nějaké selektivní
rušení linky, průjezd elektrolokomotivy atd...
Vzhledem k informaci o2 , že linka jako taková je OK, tipuju, že problém
je v modemu.  Nejčastější problémy bývají v samotném routeru, který to
jednoduše "neuroutuje" ( vytížení procesoru 80/90 atd...)
Díky mnoha connectům, nebo vytížení se občas modem zpomalí atd. Hlavně
vytížení uploadu způsobuje zablokování downloadu, chová se to pak jako
že je to rozpadlé.
Nebo je problém na LAN straně - setkal jsem se s tím, že průmyslové
rušení z LAN pronikalo do modemu a zarušilo přívodní linku. Nebo
zákazník v určitou dobu spouštěl upload na nějaký server a odříznul tím
ostatní sdílené uživatele.
  Ideální je modem používat jen jako modem. Všechno v modemu povypínat
-   prostě bez routeru a DHCP a spojení vytáčet třeba Mikrotikem, který
pak udělá DHCP, nebo další routing a oshapovat na cca 70- 80 procent
maximální naměřené rychlosti ( hlavně upload)