OT Modem ADSL

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Květen 13 11:49:28 CEST 2014

Ano, on totiž splitter mimo funkce oddělení kmitočtových pásem, plní také funkci impedančního zakončení telefonního vedení. Do kmitočtů, které ADSL používá je průběh impedance vedení dost šílený, končí to někde na 100 ohmech, přičemž pro telefonní pásmo se vždy uvažovalo 600 ohmů. Kdysi jsem viděl graf s tolerančními pásmy impedance v závislosti na kmitočtu, kam se musí splitter vejít, a rozhodně to není jednoduchá rovná čára.

Takže laický názor: "nemám telefon, nepotřebuju splitter" není tak úplně pravdivý.

Jakub Šerých