Re: Zneužití embosované platebné karty?

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Pondělí Květen 12 19:20:56 CEST 2014

zadání PIN závisí na nastavení terminálu, ne na kartě. Někomu stačí i jen po
telefonu sdělené číslo karty, aby vám z ní vybral peníze, dřív (20 let zpět)
se to tak ještě praktikovalo běžně, aniž nyste museli mít nějaký zvláštní
rodokmen.

----- Původní zpráva -----
Od: Zdeněk Aster

2. dotaz
V Chorvatsku jsem platil mýtné kartou bez zadání PINu. Strčil jsem kartu
do štěrbiny na bedně, něco se načetlo a bylo zaplaceno.
Kde ještě se dá něco platit bez PINu? Může mne zloděj takto připravit o
víc, než je zůstatek na daném účtu?

Jelikož to tu nepadlo, tak jen doplním, že mýtné i třeba ve Francii,
Španělsku, Italii,
ať už v automatu nebo když dám kartu v budce člověku, tak nikdy nechtějí
pin....
Domnívám se, že je tam nějaká speciální dohoda, asi aby to nezdržovalo,
ale uplně dobrý pocit z toho taky nemám.