OT skoro vikend

balu@home balu na k-net.fr
Neděle Květen 11 13:42:57 CEST 2014

Ako uz kolegovia spominali...

Vacsina modernych suciastok (ADC/DAC/RF) ma v datasheete doporucene
pocty blokovacich kondenzatorov pre typicke rezimy prevadzky.
Pre programovatelne obvody typu FPGA dostanes odhad z kompilatora. Vie
kolko logiky tam je a ako rychlo sa preklapa. Tam casto vyjdu rovno
zoznamy kolko akych kondenzatorov treba na kazdu napajaciu vetvu.

So sucasnymi stabilizatormi a regulatormi napatia su relevantne hlavne
tie male "vysokofrekvencne" blokovacie kondenzatory. Pchat na dosku
velke blokovacie kapacity nie je uplne vzdy zdrave, lebo sa pobyju s
rychlou regulacnou sluckou stabilizatora. Vacsinou ten prud na
desiatkach-stovkach kHz dodavaju prave tie lokalne male stabilizatory.

Ked sa robia velke navrhy a pouzivaju sa rozne zdielane bloky medzi
navrharmi tak sa do schemy casto dostanu aj neziaduce kondenzatory.
Napriklad z dovodu znizenia osadzovacich nakladov kolega pred casom
zacal pouzivat univerzalne single gate hradla. Je to 6-pinova omrvinka a
podla toho ako zapojis tri vstupne piny dostanes asi 10 roznych
logickych funkcii.

Super komfortne, ale do schemy dal aj blokovaci kondenzator. Takze ked
ich das na dosku 25 tak tam mas aj 25 vacsinou zbytocnych kondenzatorov
:-) Toto treba potom rucne pretriedit.

Uz velmi dlho chcem odmerat impedanciu napajacej vrstvy takto zlozitej
dosky so stovkami roznych blokovacich kondenzatorov. Mame na to vsetky
pristroje aj vybavenie, ale nikdy som to zatial nemal cas urobit. Musim
sa k tomu niekedy podujat...

b.