Re: Problém s ADC na ATMEGA16

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Květen 10 17:43:02 CEST 2014

Je to nejpravděpodobnější vysvětlení. Jen se vztahem mezi PUD a PORT je to
trochu jinak:

Buď lze všechny pull-upy na celém MCU zakázat nahozením PUD, nebo jednotlivě
vynulováním PORT.X.

Jinak druhá oblíbená chyba s ADC bývá vznik "přeslechu" při nesprávném čase
přepínání oproti času vzorkování. Pokud se všechno udělá správně, chová se
ADC naprosto bezproblémově.

PH

Od: Jan Hovorka <OK1CJH na seznam.cz>

"
myslím si, že máš zapnuté interní pull-up rezistory.
Ty se zapínají tak, že musí být nahožen bit PUD a do příslušného registru
POTRx se zapíše log 1.

Od: OK1UGA <ok1uga na volny.cz>

"Mám desku s procesorem ATMEGA16A. Na ní potřebuji použít 4 ADC
převodníky pro měření různých veličin. Můj problém spočívá v tom, že je
v klidovém stavu na vstupech neustále stejnosměrné napětí cca 200mV.
Vstupy jsou blokované kondenzátory a ze všech je zapojen odpor 3k3 na
zem. Nic jiného tam není. Teoreticky by tam žádné napětí nemělo být.
Přesto je tam napětí které znehodnocuje měření. Referenci mám externí
2,5V - LT1009.
Napájení AVCC je připojeno přes tlumivku a blokováno kondenzátory (dle
DS). Všechny vstupy fungují a převádí - po připojení měřeného napětí to
měří. Ale v nule to místo nuly ukazuje značně vysoké hodnoty napětí. V
tomto stavu je to pro mě prakticky nepoužitelné. Očekával jsem bez
přivedeného napětí šum řekněme 20 až 50mV ale ne stejnosměrné napětí.

Je toto chování ATMEGA normální ? ADC jsem použil poprvé takže je možné
že mám nereálné požadavky. Ovšem v DS se o ničem takovém nepíše pokud
jsem někde nepřehlédl nějaká malá písmenka. Nečekal jsem zázraky ale
toto je příliš špatné na to aby to bylo použitelné."
"