OT skoro vikend

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Květen 8 10:57:00 CEST 2014

> Takov=E1 provokativn=ED ot=E1zka: T=ECch skoro tis=EDc blokovac=EDch kond=
enz=E1tor=F9 je=20
> tam d=E1no na z=E1klad=EC datasheet=F9 nebo zku=B9enost=ED nebo pro sichr=

Datasheety su notoricky (a pochopitelne) pisane s dorazom na minimum zaväzných informacii o neprijemnych temach, takze nieco ako spickovy spinaci napajaci prud (co je asi najjednoduchsie specifikovatelny parameter ktory na to blokovanie vplyva), to sa jednoducho nenosi. Plus u FPGA dynamicka spotreba silne zavisi od "softwaru", plus zrovna FPGA su zrejme obvody kde sa toho naraz spina daleko viac nez je nevyhnutne (vsade (aj do nepouzitych casti obvodu) roztahane globalne hodiny, posadnutost synchronnym navrhom), plus zrovna FPGA sa notoricky tlacia do co najmensich rozmerov ciar na cipe (hradiel), co zvysuje staticky prud (zvod, a to aj u nepouzitej casti obvodu, co dalej zvysuje naroky na zdroj a ubytky na rozvodoch napajania a zeme) a znizuje napajacie napatie, co obratom zhorsuje sumovu imunitu, najma ked to casto chodi aj teplotne na doraz... Cize to obsypanie kondikmi je viac kombinacia neprijemnych skusenosti a paranoie nez vyvazeny a premysleny navrh. Plus FPGA su aj tak rela
 tivne drahe a pouzivaju sa obvykle v unikatnych ci maloseriovych navrhoch, takze sa tam sa niekolko stovak kondikov strati.

Mna osobne by viac zaujimalo, ako su u takehoto niecoho navrhnute zdroje - a nezaujima ma ani tak konkretny navrh ako zdovodnenie/diskusia.

> na asi 150 blokovacich kondu. Presto ve mne pretrvava dojem, ze to neni
> spatny navrh.

Ten dojem prejde, ked to bude treba zaplatit ;-)

Plus v elektronike neexistuje nic ako dokonale riesenie, existuju len lepsie a horsie kompromisy. Napriklad nadsenie z keramickych kondov v nf obvodoch prejde, ked sa prvykrat stretnete s problemom mikrofonicnosti. Alebo ked pridete na to, ze v urcitych aplikaciach prip. pri nie dokonale zvladnutej technologii vadi ich relativne vysoka krehkost a neoznacenost/zla rozlisitelnost... :-) To najhorsie na metode nasypem vela blokovacich kondikov je totiz to, ze sa prakticky neda otestovat ich funkcnost...

wek