Cidla snimajici denni svetlo

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Pondělí Květen 5 19:10:30 CEST 2014

> Rozdil mezi osvicenou a zastinenou LED pri plnem Slunci a Slunci v oparu
> bude jednou par mV a podruhe kliden 100mV.

Moje amaterska predstava z kvantove fyziky LEDek je ze LEDka jako fotodioda
je citliva pouze od sveho vyzarovani jako LED smerem k modremu konci
spektra - takze bila =  modra LED je nejhorsi mozna volba jeste zhorsena
nedefinovatelnymi vlastnostmi luminoforu

Pokud mate nutkani nepouzivat fotodiody (s BPW 34 mam na slunku ty nejlepsi
zkusenosti) tak pouzivejte IR Ledy - ty jsou svymi vlastnostmi daleko blizsi
kremikovym fotodiodam.

Pokud vas znervoznuji nejasne rozdily v pomeru mezi rozilem neosvetlene a
osvetlene fotodiody - pak doporucuju "diodovy komparator"
http://petr-kubac.blog.cz/1302/vidlakovo-elektro-31-svetelny-komparator
ktery reaguje prudkou zmenou napeti na sebemensi rozdil osvetleni- tudiz se
nikdy neustali "uprostred" - coz pro vas bude znamenat ze budete muset
udelat dva komparatory namirene par stupnu od sebe stylem "okenkoveho
komparatoru"

Zdravi Petr Kubac