OT: Prevod bitmapy na krivky

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Sobota Květen 3 13:01:32 CEST 2014

Já se těmi automatickými převody nemám dobré zkušenosti, ono si to
většinou udělá milión všelijak ponastavovaných a pospojovaných
splajnů. Radši vezmu bitmapu (fotku, scan), dám si ji jako pozadí
(používám SolidWorks, ale v CorelDraw to jde taky a myslím, že by to
mělo jít ve skoro každém vektorovém kreslíku a v každém 3D CADu),
podle změřených nebo kótovaných bodů nastavím velikost a pak ručně "od
oka" napasuju křivku. Tipuju, že u takové věci jako je polovina žebra
lodi by mohl stačit spline určený třemi body (a jestli tam není
inflexe tak možná i dvěma). Navíc můžu ručně dodefinovat věci které by
tam z logiky věci měly být, jako třeba tečnost k vodorovné rovině
apod.

Aleš Procháska