Stabilita vystupniho napeti u Flyback menicu?

Pátek Květen 2 17:03:14 CEST 2014

1. To zcela jisate nezabira , nemam to sice zrovna po ruce, ale pokud si
pamatuji tak 5V jsou dva zavity (dvema paralelne vinutymi draty :-) )
Technologicka: jiz kdyz jsme to psal jsem tak trochu cekal, ze se nekdo
ozve :-). Mate pravdu u nas se pod pojmem trifilar zpravidla mysli trochu
neco jineho,ale  ciste lingvisticky pokud si bifilar a trifilar rozebereme
tak je to urceni poctu 2 respektive 3 a filar vlakno tedy dve pripadně tri
vlakna. Nic vice ony pojmy nerikaji, pokud zustanu u bifilar tak teoreticky
existuji 4 mozne zpusoby jak mohou byt vlakna usporadana a zapojena,
pricemen jednim znich je paralelne vinute a paralelene zapojene coz je nas
priad. V anglicky psane literature, tedy min. ve dvou knihach,ktere tu v
souvislosti s spinanymi zdroji mam je pocet paralelne vinutych dratu v
trafu oznacuje x-filar zcela bezne.

2 Aha "Clamp Circuit", tam mam RCD+Transil  tedy 3x R 27k + C 10nF +
transil 180V a pod tim blokovaci D UF4007.  Napeti na Drain spinaciho T by
tedy nemelo prekrocit 606V a ztrata na tomto obvodu by pri plnem vykonu
nemela prelezt cca 3W.

3. Kusovka to tak uplne nebude. Jak jsme jiz uvedl i osazeni lin. stab jsem
zvazoval, ale i kdyz je to dnes same LDO tak jsem nenasel IC,ktery by dal
alespon 800mA a mel ztratu nejak razantne pod 1V tzn.  na lin. stab. bych
protopit dalsich 1-1,3W coz je problem z pohledu odvodu ztratoveho tepla.

Kdyz jsme to zacal kreslit a pocitat rikal jsme si pohodicka kdyz to cele
budeme ridit podle kritickeho napeti bude to OK, ale ted kdyz to mam hotove
vcetne navrhu DPS mam cim dal tim vetsi obavy z vysledku.
Pokud jde o presnost napeti na druhem a tretim vyvodu neni to uplne
kritickem na 30V je dal docela velky LC filtr ktery kratkodobe poklesy
vykompenzuje, na 15V to je horsi,ale i tak nic kritickeho, +- 5% by bylo
vice nez dostatecne, v radu ms by se asi prezilo i +- 10%.