ziarovky - bolo by fajn, keby sa uz udial zazrak a ta bandaskorumpovanychdementov zrusilaten zakaz

Pátek Květen 2 14:07:00 CEST 2014

Když už stavím barák, chtěl jsem solidní a trvalé řešení. Problém byl ze
začátku, kdy se všema ledkama s CRI 80 mě žena vyhodila, nesměl jsem to
rozsvítit v místnosti, kde už byly žárovky :-) Jak se objevily ledky s
CRI96, je to v pohodě. Svítí mi to vedle lustru s halogenkama a to
světlo je prakticky stejné. Pravda, reálná účinnost je okolo 80 lm/W,
ledky s horší kvalitou světla mají výrazně víc. Ale o to snad nejde.
Důležité je u ledek zajistit dobré chlazení a životnost je v pohodě. Jo,
snažím se ty LED moduly teď vyrábět a prodávat, ale lidi si radši koupí
nějaký levný čínský "zázrak" spokojí se s nižším CRI nebo to vůbec
neřeší a až to za rok odejde, koupí další... Pak se říká, že ty ledky
taky nic nevydrží... Hlavní problém většiny LED žárovek je napájení přes
předřadný kondenzátor. Paralelně k ledkám je elit, který když tím teplem
trochu vyschne, zvětší ESR a ledky při zapínání dostávají proudový
impulz. Zatím co křemíková dioda snese impulzně hodně, u ledek je
problém už 1,5 až 2 násobek jmenovitého proudu. Nevím co se tam děje,
jestli se v tom polovodiči šíří dislokace, ale je fakt že to neodejde
hned, ale časem určitě.
Anděl