Cidla snimajici denni svetlo

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pátek Květen 2 10:56:23 CEST 2014

Ještě jsem kdysi přemýšlel jak úplně přesně zamířit na slunce. Pak nepoužil.
Třeba se inspirujete. Použil bych 50 HT trubku, 400m dlouhou. Dovnitř bych
udělal přepážky (ve tvaru znaku + pootočenou o 45st.). Jeden konec LED jako
snímání osvitu, na druhou stranu sklíčko. Pic by to nejprve nahrubo
vypočítal a potom by se to přesně zamířit podle nasvícení LED. Ale ten
výpočet přes PIC se nakonec ukázal dostatečný. Mam na jednom soláru šroub,
který hází stín (při kolmosti žádný stín). Stín nesleze s matky, který šroub
drží a to tím hýbu jenom každých 15 minut (propočítáno na hodnotu času + 7
minut).
Míra

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Miroslav
Draxal
Sent: Friday, May 02, 2014 10:47 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Cidla snimajici denni svetlo

No já nevím, polohu můžete propočítávat každou sekundu. V picu mi běží
hodiny, denně se předejdou asi o 1/4 s. To už jsem si řekl, že ladit fakt
nebudu, trochu to ujíždí i s teplotou. Zima/léto (interní osc.). Ty solára
jsou podřízený systém domácí automatizece, kde se jednou denně v 0:0 hodin
synchronizují všechny moduly (všude je potom přesný čas) jinak já kroutím
solária jednou za 1/4 hodiny. Pokud je pod mrakem, tak podle teploty soláru
buďto točím nebo né. Jeden se točí za slunce stále. Pokud vysvitne slunce,
tan jeden se zahřeje, do minuty se všichni ostatní začínají natáčet.