Certifikace elektronickych zarizeni pro CR

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Středa Březen 26 16:21:08 CET 2014

dobrý den,

jednoduše řečeno, musíte vystavit Prohlášení o shodě. To vystavíte vy -
můžete i od stolu, bez měření. Někdy i to má opodstatnění, když nové
zařízení vznikne například složením ze dvou do jiné krabice či malou úpravou
jiného. Je to jen a jen na Vás, zda to tak provedete, nebo budete něco
měřit.

Pokud se jedná o nové zařízení, mělo by se samozřejmě změřit. Jednak EMC
(emise i imise)  a samozřejmě i bezpečnost, pokud je napájeno 230V. Na
základě tohoto měření podle norem pak vystavíte Prohlášení o shodě.

Na školeních o této problematice, kterých jsem se zúčastnil, obvykle padl
dotaz na zproštění zodpovědnosti, pokud Vaše zařízení něco provede. Té Vás
nezprostí nikdo. Asi to bude lepší, když bude mít zařízení CE, ale nic
zásadního to znamenat nebude. Je to rozdíl asi takový, jako jestli někoho
zastřelíte legálně drženou či kradenou pistolí....

Po dlouhodobých zkušenostech bych doporučil zkušebnu, kde si při testech s
Vámi budou povídat. Plno věcí se dá vylepšit, a samozřejmě je to velmi
poučné. Naše produkty testujeme v ABEGu Tanvald, dobré reference mám i na
zkušebnu v Uherském Hradišti. Cena v Tanvaldu je cca 20.000,- Kč, pokud se
měření stihne za den.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel