Disk 4TB, boot Win7 ?

Jiri Sladek sladek na czhops.cz
Neděle Březen 23 11:55:06 CET 2014

Zdravím konferenci, prosím o radu k upgrade disku na 4TB.

Do jedné stanice jsem koupil disk 4TB a pokoušel jsem na něj naklonovat
obsah stávajícího disku 512GB.

Ale kdybych se rozkrájel, tak jsem nedosáhnul toho,
aby výsledný disk byl BOOTovací a současně aby byla využitá
celá kapacita fyzického disku ('plechovky' 4TB).

Také jsem zkoušel čistou instalaci Win7pro/64bit z instalačního DVD.
A také jsem zkoušel obnovení těch Win7 z obnovovacích DVD.
Vždy byl stejný výsledek - neúspěch, nebo nebyla využitá kapacita 4TB.

Tuším, že k úspěchu by vedlo bootování přes UEFI a tabulku rozdělení GPT,
ale ta daná stanice má UEFI nějaké divné. Boot UEFI je nabízen pouze z
CD, ne z HDD SATA.

Dotazy:
Máte někdo zkušenosti s bootováním přes UEFI?
Máte někdo zkušenosti s disky 3 nebo 4TB?
Nevíte, jestli UEFI v roce 2011 už bylo nějak vyladělé a vychytané,
nebo jestli bylo v plenkách a v podstatě  nefunkční?

Stanice je HP Compaq 6200 Pro Microtower, viz
http://h18004.www1.hp.com/products/quickspecs/13880_na/13880_na.pdf
Zakoupená v roce 2011, s Win7pro/64, HDD cca 500GB.
Nový disk je 4TB Seagate Pipeline HD 64MB SATAIII 5900rpm.
O klonování jsem se pokoušel Acronisem True Image Home 2009 a 2012.

Díky.
Jiří Sládek