Re: Náhrada znaků v TXT v UTF8

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 22 12:15:56 CET 2014

Typicka uloha v hodine vyuky programovani:
nahradte v souboru, zadanem jmenem, vsechny vyskyty znaku X znakem Y.
A zitra si to napiseme jako desetiminutovku, mili zaci. A neopisovat, Novak!

Takze taky tak: desetiminutova rozcvicka - napsat trivialni konvertor, ktery
prehodi 3 znaky za jine 3 znaky.
A protoze je to na Linuxu, tak tam je uz z principu nainstalovano i GCC a nemusite
tam kvuli tomu nic doinstalovatvat, takze tech max. 10 minut je kompletni cas.

PL

*******************************

From: "Petr Zapadlo" <zapik na email.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, March 22, 2014 9:40 AM
Subject: Re: Náhrada znaků v TXT v UTF8

Zdravím,

neznám původní sadu, ani to jak soubory vznikly a čím byly konvertované.
prostě mám stovky souborů s kodováním UTF8, které mají vadné znaky ž,š,ť
a jejich velké ekvivalenty. Nic víc a nic míň.

Nějak se s tím poperu, zjišťoval jsem jestli existuje ekvivalent tr,
který respektoval UTF8, asi ne, tak to budu muset udělat otrocky.

Díky za pomoc a přeji pěkný víkend.

Petr