defrag

Zíka Aleš Ing. (ÚzP v Pelhřimově) Ales.Zika na fs.mfcr.cz
Pátek Březen 21 12:49:41 CET 2014

	No, možná může trochu pomoct změna velikosti clusteru. Kdysi jsem měl podobný problém: U settopboxu jsem měl 500 GB USB disk s asi 200 filmy, 6000 fotkami a pár stovkami MP3 a načítalo se to hrozně dlouho. Zkusil jsem ten disk naformátovat s co největší velikostí clusteru, podle úvahy, že bude míň clusterů  a tedy míň položek ve FAT tabulce, a opravdu se to výrazně zrychlilo, až mě to překvapilo, moc jsem to mu sám nevěřil.
	K formátování jsem tuším použil program fat32format, je někde na Internetu.

	Aleš Zíka
	http://results.cz

-----Původní zpráva-----
Od: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] za uživatele Pavel Hudeček
Odesláno: 21. března 2014 11:57
Komu: HW-news
Předmět: RE: defrag

Též si myslím, že nepomůže. Jde čistě o počet souborů. Já kdysi dal do foťáku instalačku win7 (fragmentace 0, byla zrovna naformátovaná) a od té doby jeho zapnutí trvalo neskutečně dlouho.

Je-li tam např. záloha něčeho, co obsahuje hodně malých souborů, nejlépe zabalit do archivu.

PH

Od: Zuffa Jan Preco?
FAT32 je lepsi nez napriklad NTFS pokial mate na disku malo velkych
suborov (<4GB) ak je na disku vela suborov, je z principu nacitavanie
struktury pomale  a so zaplnenim disku to nesuvisi. pravdepodobne
vam ziaden defrag nepomoze. Mozno rozdelit disk na viac logickych jednotiek.

nejake info napr. tu:
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc938440.aspx