cinovaci lazen - miska s roztavenou pajkou

nevrklap na volny.cz nevrklap na volny.cz
Čtvrtek Březen 20 09:29:09 CET 2014

Zdravim,
obcas vyrabime ruzne male (toroidni) transformatory a tlumivky. Namotat vinuti je opruz. Jeste vetsi opruz pak pro me je ocinovat vyvody. Zatim to delam tak, ze draty zkratim na potrebnou velikost, porebnou delku opizlam nozikem (odstranim lak z CuL vodice) a pocinuju pajeckou.. To odstraneni laku je dost neprijemna operace zvlaste pokud je vinuti udelane z nekolika slabsich dratku. Navic je riziko ze se vodic poskodi.
Nejak jsem objevil, ze existuje neco jako cinovaci lazen, misticka s cinem, ktera je vyhrivana na konstantni teplotu a tohle se snad pouziva pri profesionalni vyrobe techto vinutych soucastek.
Mate s tim nekdo prosim zkusenost? Stoji to radove 2000-12000Kc podle vyrobce a typu, rad bych neco do 5000Kc, je to opravdu spise na obcasne pouziti.
Predpokladam, ze se to musi zhavit na takovou teplotu, aby ten lak z pozadovane casti dratu proste slezl, otazka je jestli se ten cin nebude prilis prepalovat, nejak si to bez tavidla - kalafuny nedokazu predstavit.. Jedna se mi o olovnate pajeni.
Pajeci kapalinu pouzivat nechci, smrdi to, zvlina to mezi draty, bojim se ze to pozdeji neco sezere..
Pokud byste meli tip na konkretni zarizeni nebo obecne ohledne pouziti, budu vdecny.
Diky
P.