RE: Inteligentní dům

Slavomir Skopalik skopalik na elektlabs.cz
Sobota Březen 15 17:18:19 CET 2014

Ad nizky tarif)
  Mam to udelane tak, ze pokud je nizky tarif, tak se:
  - signalizuje na ovladacich panelech
(http://www.tecomat.com/clanek-610-rcm2-1--digitalni-pokojova-ovladaci-jedno
tka--.html)

  - Pozadovana teplota v mistnostech se posune o 0.3 st.C (tim se
statisticky presune cast topeni do nizkeho tarifu)

  - Ohrev teple vody plynem (mam moznost ohrevu jak na el, tak na plyn) je
take podminen nizkym tarifem

  - Planuji takto ridit vinoteku

  - Co bych uvital, tak lednicka a mrazak, kde pri nizkem tarifu by se
snizila teplota o rekneme 2 st.C

Ad zasuvky)
  Mam celkem 4 druhy zasuvek:
   - klasicke porad pod proudem (i kdyz je system mimo provoz)

   - specialni spinane (napriklad napajeni plynoveo kotle)

   - Spinane okruhy po mistnostech (16A rele, zajisteno postupne spinani,
nevypadne jistic i kdyz je doma 10 PC)

   - Stmivatelne, ty byly planovane jeste pred nastupem LED svetel, jejich
smysluplnost je ted diskutabilni

   - Dale system vypina: switch pro domaci pouziti, SAT multiswitch.

   System se chova tak, ze se pokousi odhadnout, zda je nekdo v mistnosti,
ci nikoliv.
   Vyuziva k tomu cidla zabezpecovacky, pripadne pozadavek na sviceni.
   Kdyz odjizdime na dovolenou, nebo podobne, tak dum prevedeme do off stavu
a tim dojde k vypnuti
   vsech vypinatelnych zasuvek. Mimo jine i zasuvky v kuchyni vcetne trouby,
mikrovlnky, konvice...

Ad spotreba)
  Cely system bere cca 100-200W v aktivnim rezimu.
  Automatizovanym vypinanim zasuvek a nepotrebnych technologii, slucovanim
pozadavku na topeni v mistnostech
  je pak provoz systemu prakticky zadarmo (co usetri, to sam spotrebuje).

Ohledne rizeni pristroju je to jak jsem jiz psal, vyrobci se snazi byt
maximalne nekompatibilni
a neumoznit druhemu vyrobci integraci jeho zarizeni (plati i pro
INELS/Foxtrot).
Tj. neni problem poslat binarni signal, je problem presvedcit susicku,
lednicku, pracku, aby
na tento signal reagovala.

Me by se treba libilo vyuzivat v lete odsavace v kuchuni pro nocni chlazeni,
ale pro tento ucel je treba
jej upravit.
Jiny problem je, ze nektere spotrebice (typicky vinoteka, zvhlcovac vzduchu,
...) zapomenou po vypnuti
od napajeni co vlastne meli delat.

Napadu je hodne, ochota vyrobcu je nizka (lednice a mrazak se signalem HDO
by byla bomba).

Slavek

Ing. Slavomir Skopalik
Jednatel spolecnosti
Elekt Labs s.r.o.
Sber a vyhodnoceni dat ze stroju a laboratori
systemem MASA (http://www.elektlabs.cz/m2demo)
Adresa:
Elekt Labs s.r.o.
Chaloupky 158