CCD cidlo ze skeneru

Marek Peca marek na duch.cz
Čtvrtek Březen 13 07:25:54 CET 2014

> Foťák s RAWem mám, jen nevím, kde sebrat program, abych mohl přejíždět
> kurzorem po obrázku a někde mi to ukazovalo číslo. Pokud o něčem takovém
> víte, moc by se mi o hodilo.

Ja bych doporucil z toho RAWu to prevest do
a) vicebitoveho formatu (proflakly je napr. FITS)
b) aspon 8bit bezeztratoveho
samozrejme pohlidat, ze prevodni program neudela nejakou Gammovaci
pitomost. Spolehnout se da napr. na dcraw (prikazova radka).

Pomoci PNM nastroju (netpbm) mozno prevest na opravdu syrovou
reprezentaci, kde bude 1 nebo 2 bajty na pixel, uint. Triradkovy program v
oblibenem jazyce, secist po sloupcich (predpokladam primkovitou sterbinu),
vypsat textak jedno cislo na radek a pak treba Gnuplot (nebo tabulkovy
proc). Podle me rychle a primocare reseni.

Jiste jsou graficke editory (Gimp, PS), co ukazuji hodnotu pixelu pod
kurzorem, ale to neni ono bez toho prumerovani po sloupcich -- budete mit
urcite dost malo svetla, zrneni, nerovnomernost CCD/CMOS snimace a tak.

Take je dobre minimalne odecist temny snimek, v pripade spektraku vic nez
kde jinde je treba jej brat s rozptylenym svetlem, toho bude patrne hodne,
patrne mnohonasobne vic, nez kolik dela nejaky ofset a jine neduhy cipu.
(Snimku beru vzdycky dost, temnych i nekolik set; ve vasi aplikaci to asi
neni kriticke, tak aspon 1-10 ks.)

ZdraviM.