CCD cidlo ze skeneru

Čtvrtek Březen 13 02:07:10 CET 2014

Je to dobré k tomu a dost by mě to zajímalo, abych porovnal spektrum
ledky s CRI cca 80 (klasika) a 96. Výrobce, v tomto případě Osram v
datasheetu udává jeden průběh, který nejspíš platí pro 3000K, ale pak v
tom vysokém CRI dělá i ledky 4500K.  Nevím, jak dalece se tomu pak dá
věřit. Cree dělá ve vysokém CRI jen ledky s nižší barevnou teplotou,
směrem k vyšším teplotám udávají nižší CRI. V podstatě jde o to, že
ledka s nižším CRI má peek na modré, na modrozelené má hlubokou díru,
zelené tam taky moc není a výsledek - teple bílá je růzová. U ledek s
vysokým CRI je ten peek na modré potlačený, díra na modrozelené v rámci
možností srovnaná a na zelené je další nevýrazný hrb. U těch obyč. ledek
se barevná teplota zvětšuje tak, že se víc světla pustí ven přímo z čipu
a méně z luminoforu. Zajímalo by mě, jestli to tak bude i u ledky 4500K
CRI 96, nebo se světlo prožene pokud možno všechno luminoforem a
výsledné spektrum bude záviset pouze na spektru luminoforu.

Anděl

Nějaké spektra z datasheetů mám tady http://vaelektronik.cz/led_spektra.html