CCD cidlo ze skeneru

Marek Peca marek na duch.cz
Středa Březen 12 15:24:27 CET 2014

> Jo, vyfotit spektrální čáru není problém. Jenže na té fotce nedokážu
> odhadnout, jaký je poměr jasu v té spektrální špičce proti jasu např. okolo
> té špičky. A vzhledem k tomu, že foťáky a kamery než každou základní barvu
> převedou na 8 bitů, proženou to nelinearitou a já nevím jakou, raději než
> fotku spektra bych viděl ten průběh. Samosřejmě tisíce px nepotřebuju, ale
> když tam jsou, nevadí mi :-)

Kdepak. Z CCD i CMOS cipu *nekterych* webcamu to jde vycist precizne, i si
spocitat prenosovou krivku elektrony-->LSB, jako jsem to zkousel u dane
kamery napr. tady:
http://www.astro-forum.cz/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?num=1362393876/0#0

Takze zbyva dvoji expozice na odecteni pozadi, pripadne prumerovani.

Jinak dalsi velmi linearni, nizkosumove a posledni dobou i celkem financne
dostupne reseni je fotak s RAWem.

ZdraviM.