Re: Pár dotazů k C++

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Březen 12 14:04:09 CET 2014

1. Tak takhle jednoduché vysvětlení mě potěšilo. Při gůglení jsem našel jen samé velmi dlouhé anglické texty.

2. U proměnných ve funkci mi to jasné je, ale netušil jsem, že to má i nějakou spojitost s namespace:-)

Ale zajímavé je, že když jsem jako callback funkci pro příjem UDP paketu v LwIP dal void, tak to nefungovalo, ale při static void fungovalo. Přeložit šlo obojí.

PH

Od: Tomáš Mazouch
Ne __attribute__, ale __attribute__ ((packed)). Slozky struktury nejsou
zarovnany, ale ulozeny "natesno" za sebou. Zavisi na platforme. Dalsi
atributy lze nalezt v "info gcc".

> 2. Jaký je rozdíl mezi funkcí definovanou jako void a static void?

Funkce definovana jako static neni viditelna z jineho modulu (a
neprekazi tak v globalnim namespace). Pozor - vyznam "static" u
promennych je jiny.

Ale to jsou dost zaklady...