CCD cidlo ze skeneru

Marek Peca marek na duch.cz
Středa Březen 12 01:26:43 CET 2014

> To je hezké :-) Já bych to možná ani procesorem nevyhodnocoval. Jen by mi pro
> začátek stačilo pouštět do toho posouvací impulzy a zobrazit si výstup na
> osciloskopu. Dal bych před to čidlo kousek oloupaného CD, aby mi to zobrazilo
> spektrum. Možná by to v rámci možností nějak fungovalo.

To delal presne s linearnim CCD tento nesmirnej borec:
http://redlum.xohp.pagesperso-orange.fr/laser/gratingOSA.html

Mmchd, vybornej web o laserovych diodach, milikelvinove stabilizaci
teploty aj.

Obe temata jsem take zkousel zpracovat. Docela se darilo. Pokud jde o ten
spektrograf, zalezi, zda potrebujete opravdu n tisic pixelu. Zkousel jsem
webcam a hele:
http://rtime.felk.cvut.cz/~pecam1/optspecan/optspecan_pwccd_135mm.jpg
http://rtime.felk.cvut.cz/~pecam1/optspecan/optspecan_pwccd_135mm_zarivka1b.png

Ale byl to veru jen takovej rychlopokus jednoho vecera.
Vstupni sterbina vytvorena nozikem od Baumaxy do alobalu, cockovej
objektiv Jupiter 135mm a zmuchlana difrakcni mrizka od vyrobce "Bajecne
duhove bryle" (preprodavana ovsem fikane pres Edmund Optics) urcite nebyly
prilis jakostnimi cleny soustavy.

ZdraviM.