OT: ARM a Linux

Michal Grunt michal.grunt na vynet.cz
Pátek Březen 7 19:09:44 CET 2014

Tak už je to asi vyřešeno. Pro úplnost (kdyby to pak náhodou někdo googlil):

Na konec jsem použil překladač "arm-2010.09-50-arm-none-linux-gnueabi.bin". Zmiňují se o něm v tomto fóru (chyba ohledně zarovnání)
https://www.mail-archive.com/gem5-users@m5sim.org/msg05209.html (včetně problému s EXTRA_CFLAGS=-mno-unaligned-access který to snad na novějších překladačích řeší také)

Pak jsem použil tento kernel:
https://github.com/j1nx/Amlogic-reff16-kernel (boot je ok)
místo tohoto https://github.com/J1nx-Hackable-Gadgets/buildroot-linux-kernel-m3 (při použití výše zmíněného překladače to už sice chybu ohledně zarovnání nehází ale jsou tam jiné takové podivné...)

Výsledek je tento:
http://pastebin.com/acv3JhE5
Je tam i mnou vysněný řádek "init MXL101 frontend 0".  Ještě to chce trochu doladit (na konci je chyba ohledně audia), ale základ snad frčí.

Jedná se o tento HW:
http://dx.com/p/hd16t-android-4-0-google-tv-player-w-wi-fi-1gb-ram-4gb-rom-dvb-t-remote-controller-169876

A cíl je aby to naběhlo s minimální konfigurací Linuxu (ne Androidu) do XBMC a v XBMC běžel i tuner.
RootFS použiji tento (je celkem funkční, bude to chtít akorát trochu nastavit - nastavit analogový TV out - teď jsou na něm čmouhy a nastavit už nainstalovaný frontend/tvheadend pro tuner).
http://www.j1nx.nl/downloads/?did=29

Michal Grunt

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Friday, March 07, 2014 5:59 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: ARM a Linux

Zdravím,

> Ještě zkouším starší kompiler 4.4.1
> (arm-2010q1-188-arm-none-eabi.bin). Na jednom fóru jsem našel že to
> dotyčnému taky dělalo (Unhandled fault: alignment exception (0x801)  -
> na jiném ARMu samozřejmě) a verze 4.4.x pomohla. Když ne, budu hledat
> dál a zkoušet různé config profily a googlit. Snad časem narazím na
> něco co bude fungovat :-)

Ano, věřím, že toto pomůže. Bohužel vývojáři gcc netestují ARMovský backend nijak zvlášť extensivně a regrese jsou možné.

> Jinak jak zjistím na jiném funkčním firmware machine ID abych to dokázal najít v této tabulce a porovnat s tím co je v konfiguraci kernelu, zda je použita správná konfigurace pro překlad?
> http://www.arm.linux.org.uk/developer/machines/download.php

No, soudě podle této řádky hned na začátku jádra i v tomto nefunkčním firmware
[    0.000000] Machine: AMLOGIC MESON3 8726M SKT SH
to bude tento řádek tabulky:
meson3_skt MACH_M3_SKT M3_SKT 3882
Nic jiného zvaného meson3 v té tabulce není, tedy je ještě jeden, ale ten není skt.
  Zdraví PAvel