STLinkv2-1/Nucleo -> DISCOVERY (alebo ina doska s STM32), was: mbed a ST Nucleo

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Březen 7 18:44:07 CET 2014

> A abych rovnou odpovedel na doplnujici otazku, sice tu nemam schema ale v
> principu by na to mel jit po odlomeni pripojit i discovery, jen si nejsem
> jist zda vystaci s SWD nebo bude potreba jeste nejaky drat navic (par spoju
> propojkami vede a bez schematu neumim rici jaky maji vyznam).

Mal som este jednu doplnujucu otazku, takze tu hore oznacme O1 a tu druhu,
ci sa da rovno napalit firmware STLinkv2-1/Nucleo do STLink co je na
DISCOVERY, oznacme O2.

Zakladny predpoklad O2, aby to boli obdobne mcu: na Discovery je
STM32F103C8T6, ale na Nucleo je STM32F103CBT6, aha, adna bukva i kakaya
raznica, to je dvakrat tolko FLASH, asi nie nahodou - tak to bude problem.
Tipujem, ze aj bootloader bude rozdielny... Takze O2 s najvacsou
pravdepodobnostou nepojde.

Tak pozeram do tej schemy, a vidim na tom prepoje:

0.
zrejme je prepojene aj GND, ale to tam nikde nie je nakreslene :-)

1.
NRST
TCK (= SWCLK)
TMS (= SWDIO)
SWO

2.
STLK_RX -- USART_TX
STLK_TX -- USART_RX

3.
MCO

4.
z toho STLINK ide fuz PWR_ENn do tranzistora, ktory pripaja 5V z USB na
jumper, ktorym sa na cielovej casti dosky voli to, ci sa ma napajat z USB
alebo z externeho zdroja.

1. je klasicke SWD, to sa da prepojit 1:1, tam nie je co rozmyslat - treba
to prepojit na prislusne piny na dlhych hrebenoch na DISCOVERY (PA13,
PA14, NRST, PB3), akurat predtym treba odpojit povodny STLink - SWCLK a
SWDIO jumpermi na CN3, NRST a SWO dat prec prepojky zospodu. Ja by som to
mozno urobil inak: na DISCOVERY by som vyhodil prepojky SB3 a SB7, a
drotmi by som na ne dotiahol NRST zo SB11 a SWO z SB12 (ktore boli tiez
predtym rozpojene), a tym by som na CN3 dostal komplet vsetky 4 signaly,
co sa uz da prepojit s 6-pinovym headerom na Nucleo/STLinku - akurat by
som musel este nejako vyriesit prepojenie GND. Mozno este lepsie by bolo
vyhadzat R12 az R17 a priviest prislusne signaly priamo na 6-pinovy CN2,
kde je aj zem.

2. je to, ze sa cez USB poskytuje monitor, na tom odlomenom Nucleo/STLinku
je na to 2-pinovy header CN3, takze ak je zaujem to vyuzit, treba to
prepojit s lubovolnymi pinmi DISCOVERY kam ide namapovat nejaky UART. Ale
toto asi nie je nevyhnutne.

3. toto je vystup hodin z STLinku, to uz vobec nie je treba, na DISCOVERY
je krystal alebo sa pojde z vnutornych hodin

4. toto tiez nie je treba, DISCOVERY sa bude napajat nejako inak

wek