STM knihovny, was MIcrochip TCP/IP Stack

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Březen 7 11:05:41 CET 2014

>Takze tu mame 3 ruzne varianty knihoven, delene podle obdobi a ucelu.

Moj nazor je, ze do znacnej miery plytvate energiou a peniazmi, ktore by
bolo vhodnejsie investovat viac do kvalitnejsej dokumentacie vsetkeho
druhu; lenze ja chapem, ze to je moj egoisticky pohlad, a ze z
kratkodobeho marketingoveho hladiska je lepsie to, co robite Vy, t.j.
radsej vyhoviet mase zle kvalifikovanych vyvojarov, ktori s otvorenou
narucou privitaju akekolvek predzute riesenie, a ako bonus to ma aj vplyv
na rozhodovanie managerov, ktori veci vobec nerozumeju. Klucove slova
MISRA a Doxygen su tiez z marketingoveho hladiska potrebne, aj ked to je
znova ciste z mojho egoistickeho pohladu skor zle ako dobre.

Tym nechcem povedat, ze to vsetko je uplne zle, to rozhodne nie. Kniznice
strednej urovne su rozhodne dobra vec; no a ako som vravel, tie SNIPPETS -
TO JE PRESNE ONO, cim sa malo zacat.

Akurat ich je podla mna malo. Ak ma '51 dohromady poltucta periferii a
kazda ma tak 2-3 varianty pouzitia, a k tomu Intel vygeneroval desiatky
appnotov pricom v mnohych bolo viac nez jeden priklad kodu, tak u
STM32F0xx, kde su dva tucty periferii a kazda ma aspon 5-6 sposobov
pouzitia, tych snippetov musia byt stovky, nech su hoci aj jednoduchsie
alebo su to varianty na jednu temu. A nech su aj nie uplne "intrinzicke",
ale aj priklady pripojenia zakladnych externych zariadeni (napr. "10
sposobov ako sa bavit s 24C02"). U tych periferii ide o dve veci -
zakladne pouzitie, to mate pomerne dobre postihnute; no a rozne nuancy,
kde prave ak na to niekto narazi, tak oceni, ak k tomu najde nejaky tomu
podobny ale "known-good" priklad.

>[Cube - vygenerovanie nejakej funkcionality]
>Ta funkce bude prenositelna mezi platformami
>a procesory z ruznych sub-rodin,

Ja toto tiez vidim skor v rovine investicie do marketingu a zboznych
zelani... Ale mozem sa zasadne mylit, stava sa mi to dost casto... ;-)

>Ten tym, který vytvari vyse uvedene knihovny, je jen jeden a jeho prioritou
>jsou samozrejme nove procesory a jejich pokryti dokumentaci a knihovnami.
>Podpora starsich rodin je sice v planu, ale není to priorita a bude to
>trvat.

To je samozrejme pochopitelne. Pozrite, ja to nepotrebujem, mne ide iba o
"vseobecne blaho"... :-)

Rad by som este tu zopakoval aj tu prosbu, aby sa do zakladneho headera
definujucich pre kazdu rodinu funkcne registre doplnili
definicie/konstanty pre skupiny bitov. V "peripheral library" to obvykle
mate aj tak urobene v ramci individualnych headerov, ale jednak to nie je
urobene konzistentne a druhak to patri do toho zakladneho headera.

wek