Kleste na dutnky

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Pátek Březen 7 07:06:52 CET 2014

Lisování kombinačkami mě fakt zvedá ze židle..... Hodně záleží jakou práci s nimi děláte. Občas nebo denně? Jedněma kleštěma pokrýt celej rozsah dutinek stejně většinou nelze.
Osobně dávám přednost čelním kleštím - výhoda ve stísněném prostoru. Nemám rád lamelové kleště. Většinou úplně rozšrotují dutinku a pokud dutinku zasunete až nadoraz k límci, často se ve šroubových svorkách ulamuje. V pérových svorkách je to jedno. Pokud s nimi budete dělat hodně malé průřezy (0,14 a 0,35) ne každé pořádně dutinku promáčknou. Doporučuji si je vyzkoušet, pokud je to možné. Docela sympatické jsou boční kleště Klauke. Po drobné úpravě plochého pera, které značně drhne, jsou fakt použitelné. Sympatické jsou mi i PZ6 ROTO s možností bočního nebo čelního vkládání. Ale uznávám, že to je už jiná liga. Více než desetileté denní používání pro ně není problém. Nevím o nikom na dílně, kdo je má, že by je z nějakého důvodu vyřadil.
Pavel Glajc