Raspberry Pi - Licence

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Březen 4 22:47:46 CET 2014

> měl bych dotaz ohledně kombinace Apache, PHP, MySQL a Linuxu (Raspbian).
> Jak je to s licencí a použitím? Pro soukromé užití je to bez problémů, ale co
> když budu chtít tuto kombinaci obohacenou o moji aplikaci prodat?
>
> Je tam nějaký háček? Bohužel moje angličtina není úplně na vynikající úrovni,
> takže rady typu přečti si licenci mi moc nepomůžou.

Najdete si ceske vytahy a komentare k licencim GPL a LGPL.

Strucne: prodat muzete uplne libovolny opensource, chraneny licencemi typu
GPL, LGPL, BSD,..., jen se u toho prodeje musite radne zachovat.
Zalezi na tom, jakym zpusobem spojujete sve kusy SW s "GPL a podobnymi"
kusy SW. Pokud *napriklad* volate kusy GPL programu, musite i k svemu
programu dodat zdrojak.

Krome toho pak mohou vyplynout jine dusledky, jako nutnost uvadet tu/onde
puvodni autory, hlasit bezzarucnost atd. atd.

A nemuzete si vyminit, ze tento zdrojak nebude dale svobodne siren.
Ale prodat to muzete za kolik chcete, a spousta firem a lidi to tak dela.

Chce to ale opravdu se do toho ponorit, nebo konzultovat rozumny cas s
nekym, kdo se v tom vyzna.

ZdraviMP