Otazky ohladom nabijania akumulatorov

Ondřej Kozumplík kozond-konf na seznam.cz
Pondělí Březen 3 12:04:13 CET 2014

dobry den,

to CC-CV ktere vam gugl nabidl je ovsem spravne, a jedine spravne. Jakym
proudem nabijet se neda rict pausalne. Je dobre mit k dispozici datasheet
daneho akumulatoru, tam to byva napsane. obecne vzato cim mensim proudem
nabijite, tim delsi zivotnost bude akumulator mit. nejsem RCckar, takze
jsem nedelal zadne extremni pokusy :) ale z mych zkusenosti si necha libit
velke (mysleno vetsi nez v datasheetu) proudy aniz by to na nem bylo znat
(teplota).

Nez nejake bastleni s PICem, nebo nedej boze s analogem, radeji bych pouzil
hotovy svab na nabijeni LiIon. Samozrejme pokud jste RCckar a chcete to mit
za 10 minut nabite, tak je to trochu jina situace :) Dneska uz je tech
svabu mraky na vyber a za rozumny peniz. Mivaji nabijeci proud nastavitelny
jednim odporem, o vsechno se postaraji. Presna doba nabijeni se blbe
odhaduje, funguje to tak, ze nejprv tlaci staly proud (ktery nastavite),
jakmile dosahne 4,2V tak uz udrzuje jen napeti a nechava na akumulatoru at
si sosne kolik potrebuje.

Ataman
http://www.hysteria-metal.cz