[OT] Dopravní náklady při proclení zásilky.

Pikulik picom na volny.cz
Sobota Březen 1 10:14:44 CET 2014

Toto vysvětlení mi kdysi poslali
------------
kolega Baráth mi přeposlal mail, ve kterém žádáte o vysvětlení, jak byla
vypočtena daň z přidané hodnoty. Na poštovní průvodce byla uvedena
hodnota zboží 29 USD, což je tedy základ pro vyměření cla. Po přepočtu
kurzem 19,63 a zaokrouhlení na celé koruny nahoru tato hodnota činila Kč
570,-. Clo vyměřeno nebylo, jelikož je od dovozního cla osvobozeno zboží
do hodnoty 150 EUR. Z dovezeného zboží byla dle zákona o dani z
přidaného hodnoty vyměřena DPH. Dle § 38, odst. 1 zákona o DPH tvoří
základ daně součet mimo jiné těchto položek: základ pro vyměření cla,
clo, náklady na přepravu a poplatek za služby celní deklarace. Poplatek
za služby celní deklarace je dle Ceníku poštovních služeb stanoven ve
výši Kč 180,-. Jelikož nebylo z poštovní průvodky zřejmé, kdo hradil
náklady na přepravu a v jaké výši, tak byly tyto náklady určeny dle
Ceníku poštovních služeb ve výši Kč 443,-. Základ pro vyměření DPH byl
stanoven ve výši Kč 1193,- (570 + 443 + 180). Samotná DPH (20%) byla
vyměřena ve výši Kč 238,60 a k této částce byl připočten poplatek za
služby celní deklarace ve výši Kč 180,-. Zjistil jsem, že Vaše zásilka
byla přijata na poštu Praha 120 dne 31.12.2011.

s tím nic neuděláš